Пов’язані документи
Історія документу
Публікація документу
27.05.2017 | м. Костопіль |
Аналіз регуляторного впливу проекту рішення виконавчого комітету Костопільської міської ради «Про встановлення тарифу на проїзд міським автомобільним транспортом загального користування у режимі маршрутного таксі» |
1. Визначення та аналіз проблеми, на вирішення якої спрямований нормативно–правовий акт.
Вартість перевезення пасажирів в міському автотранспорті в автобусах, що працюють у режимі «маршрутне таксі» становить 3,00 грн. та затверджена рішенням виконавчого комітету №124 від 27 березня 2015 року.
Діючий тариф розрахований автоперевізниками при середній ціні дизельного палива 16,89 грн./л. Крім того, вже станом на січень 2015 року, міські автоперевізники просили виконавчий комітет Костопільської міської ради встановити вартість проїзду пасажира – 4,22 грн. за 1 поїздку.
У зв’язку із зростанням складових тарифу, а саме: відбулось значне подорожчання пального (середня ціна у порівнянні з січнем 2015 року зросла до 22,71 грн./л. або на 34,46%), мастильних матеріалів, запасних частин (шин, акумуляторів, ін.), крім цього збільшився розмір законодавчо встановленої мінімальної заробітної плати на 262,73% (з 1218 до 3200 грн.), діючий тариф не забезпечує рентабельну роботу перевізників, що призвело до необхідності його перегляду.
Відповідно до п.1.6. Методики розрахунку тарифів на послуги пасажирського автомобільного транспорту, затвердженої наказом Міністерства транспорту України від 17.11.2009 №1175, перегляд тарифів повинен здійснюватися у зв’язку із зміною умов виробничої діяльності та реалізації послуг, що не залежать від господарської діяльності підприємств-перевізників, в тому числі в разі зміни вартості палива більш ніж на 10%.
Враховуючи наведене, підприємці, які здійснюють автобусні перевезення пасажирів у м. Костопіль, подали на ім’я міського голови розрахунки тарифу на перевезення пасажирів при середній ціні дизельного палива за січень 2017 року – 21,97 грн./л. та з урахуванням рентабельності 15%. Згідно з розрахунковими (нормативними) витратами вартість перевезення 1 пасажира, становить 5,98-6 грн.
Статтею 28 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» органам місцевого самоврядування надані повноваження щодо встановлення тарифів на транспортні послуги, у тому числі на перевезення пасажирів і багажу автобусами, які працюють у режимі руху «експрес» та «маршрутне таксі» в міському сполученні.
На основі розрахунків тарифу підготовлений проект рішення виконавчого комітету «Про встановлення тарифу на проїзд міським автомобільним транспортом загального користування у режимі маршрутного таксі», згідно з яким пропонується встановити розмір тарифу 6,00 грн. за 1 поїздку.
2. Ціль і завдання прийняття регуляторного акта.
Проект регуляторного акта спрямований на приведення у відповідність тарифу на послуги з перевезення пасажирів в автобусах, що працюють в режимі «маршрутне таксі» до розрахункових витрат суб’єктів підприємницької діяльності, які надають такі послуги у місті.
3. Альтернативні способи досягнення поставленої цілі.
Можливі способи досягнення цілі. Переваги та недоліки обраного способу.
1. Збереження діючого тарифу
— незмінні витрати громадян на проїзд;
Недоліки:
— погіршення технічного стану автобусів та якості
обслуговування;
2. Зниження цін на паливно-мастильні
матеріали
Даний спосіб не залежить від органів місцевого
самоврядування чи перевізників, оскільки вартість палива,
мастил, запчастин залежить від вартості нафтопродуктів на
світовому рівні, закупівельних цін, розмірів податків тощо.
Реалізація обраного способу не можлива.
3. Передбачення в міському бюджеті дотації
на покриття збитків від неповного відшкоду-
вання економічно обґрунтованих витрат
в тарифах без їх зміни
Переваги:
— незмінні витрати громадян на проїзд;
Недоліки:
— є економічно невиправданим через відсутність
стимулюючого фактора у автоперевізників до оновлення
рухомого складу та якісного надання автотранспортних
послуг населенню міста,
— створення напруги у видатковій частині міського
бюджету через складну ситуацію з наповненням його
дохідної частини, звідси – ймовірний перерозподіл
видатків за рахунок інших галузей (житлово-комунального
господарства тощо), звідси - виникнення соціальної
напруги у цих галузях
4. Перегляд тарифу
Переваги:
— покриття розрахункових витрат підприємців -
перевізників;
— покращення технічного стану та можливість
оновлення автотранспортного парку;
— підвищення якості надання послуг;
Недоліки:
— збільшення витрат громадян за проїзд;
— ймовірність виникнення соціальної напруги серед
мешканців
4. Механізм вирішення проблеми.
Виконавчий комітет Костопільської міської ради, розглянувши звернення автоперевізників міста Костопіль та враховуючи проведений аналіз поданих перевізниками розрахунків вартості проїзду, виносить на громадське обговорення питання встановлення тарифу на послуги з перевезення пасажирів в міському автотранспорті (автобусах, які працюють в режимі «маршрутне таксі») у розмірі 6,00 грн.
Виконавчий комітет, керуючись ст.28 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, наказом Міністерства транспорту України від 17.11.2009 № 1175 „Про затвердження Методики розрахунку тарифів на послуги пасажирського автомобільного транспорту” (зі змінами), враховуючи результати громадських слухань приймає рішення щодо встановлення тарифу.
Після прийняття, рішення підлягає оприлюдненню.
Регуляторний акт має місцевий характер впливу.
5. Очікуванні результати прийняття акта.
Прийняття зазначеного проекту рішення забезпечить беззбиткову діяльність суб’єктів підприємницької діяльності, надавачів транспортних послуг, покращення якості транспортних послуг та можливість поступового оновлення транспортних засобів. При цьому результатом підвищення ціни на проїзд стане збільшення витрат громадян на оплату транспортних послуг.
6. Показники результативності акта.
Регуляторний акт досягне своєї цілі, якщо:
- встановлений тариф на проїзду у міському транспорті відповідатиме економічно обґрунтованим витратам перевізників;
- робота міського пасажирського автотранспорту буде якісною, зросте культура обслуговування пасажирів;
- подальша відсутність скарг громадян на неналежну якість пасажирських перевезень;
- перевізники зможуть забезпечити повноцінне та якісне надання автотранспортних послуг населенню із збереженням належної кількості рейсів та маршрутів;
- пасажири отримуватимуть належний рівень безпеки руху;
- розвиватиметься ринкова інфраструктура пасажирського транспорту у місті.
7.Термін дії.
Термін дії запропонованого регуляторного акту — до прийняття наступного регуляторного акта, який залежатиме від економічних чинників (динаміка зміни вартості паливно-мастильних матеріалів, підвищення законодавчо встановленого розміру мінімальної заробітної плати, зміни у податковому законодавстві тощо).
8. Відстеження результативності акта.
Відстеження результативності застосування регуляторного акта здійснюватиметься виконавчим комітетом Костопільської міської ради шляхом проведення аналізу статистичних даних (середньої вартості паливо-мастильних матеріалів, запчастин, кількості рухомого складу, розміру мінімальної заробітної плати водіїв автоперевізників, на яких поширюється дія регуляторного акту) та даних перевізників, які працюють на ринку послуг міста.
Повторне відстеження результативності дії регуляторного акту проводитиметься через рік після набрання чинності проекту акту з метою оцінки ефективності його дії.
Періодичне відстеження результативності дії регуляторного акта планується здійснювати один раз на три роки.
Аналіз регуляторного впливу підготовлений першим заступником міського голови Ткачуком А.В.
Розрахунок тарифу на перевезення пасажирів у міському автотранспорті